• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Hur lång tid från inkasso till kronofogden?

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
145
Poäng
317
Har fått en skuld på drygt 2000 kr hos Alektum. Om jag inte betalar den, hur lång tid tar det innan den hamnar hos kfm?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
145
Poäng
317
Och om jag delbetalar skulden .Anses det negativt för en framtida skuldsanering? Alltså gör upp en avbetalningsplan
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
Har fått en skuld på drygt 2000 kr hos Alektum. Om jag inte betalar den, hur lång tid tar det innan den hamnar hos kfm?
Vet inte exakt hur snabbt Alektum skickar till Kf men många andra inkasso skickar fr 2-6 dagar efter påminnelsens förfallodatum. Intrum skickar inte ngn påminnelse utan direkt till kf
Frågan är om Alektum skickar ut en påminnelse först för det är det som avgör
 

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
145
Poäng
317
Vet inte exakt hur snabbt Alektum skickar till Kf men många andra inkasso skickar fr 2-6 dagar efter påminnelsens förfallodatum. Intrum skickar inte ngn påminnelse utan direkt till kf
Frågan är om Alektum skickar ut en påminnelse först för det är det som avgör
Tack för svar. Shit 2-6 dagar! Det är snabbt
 

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
145
Poäng
317
Kan någon svara på hur lång tid det tar för kfm att skicka ut delgivning när de har fått in kravet?
Hur ser processen ut och hur lång tid innan utmätning sätter igång?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
Tack för svar. Shit 2-6 dagar! Det är snabbt
Alltså inte efter första förfallodatum utan efter påminnelsen som många inkasso skickar. Men ja, det går fort. Steget mellan inkasso och kf är litet tyvärr
 

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
145
Poäng
317
Alltså inte efter första förfallodatum utan efter påminnelsen som många inkasso skickar. Men ja, det går fort. Steget mellan inkasso och kf är litet tyvärr
Tack @Myra . Om jag ber att få en avbetalningsplan med Alektum, ses det negativt för en framtida skuldsanering? Tar tacksamt emot råd
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
Tack @Myra . Om jag ber att få en avbetalningsplan med Alektum, ses det negativt för en framtida skuldsanering? Tar tacksamt emot råd
Kan tyvärr inte svara på det, men kan gissa att det inte skulle ha betydlese för man söker sanering för att man inte klarar av sina lån och att be om avbetalning är bara bevis på att man har ekonomiska svårigheter. Det jag däremot vet är att söka nya lån påverkar beslut om skuldsanering, det ser inte bra ut alls om man har färska lån.
 

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
145
Poäng
317
Kan tyvärr inte svara på det, men kan gissa att det inte skulle ha betydlese för man söker sanering för att man inte klarar av sina lån och att be om avbetalning är bara bevis på att man har ekonomiska svårigheter. Det jag däremot vet är att söka nya lån påverkar beslut om skuldsanering, det ser inte bra ut alls om man har färska lån.
tack för svar @Myra
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp